Menu

De Covik

Ouderwets met papier en stempeltjes kost tijd
Home De Covik

Even voorstellen:

De geschiedenis van het bedrijf gaat terug naar de jaren 50. Sinds 2009 wordt het bedrijf gerund door Alwies en Estrella Hermans en Hans Reintjes. Het bedrijf groeit nog steeds, want daar waar het in 2009 nog door 30 mensen draaiende werd gehouden, is het aantal werknemers inmiddels verdubbeld.

 

De Covik is een veelzijdig bedrijf dat een totaalpakket levert op het gebied van grondverzet, sloopwerk, afvalinzameling, transport en agrarisch loonwerk.

 

Het totale dienstenpakket is door schaalvergroting toegenomen en aangevuld met asbestsanering en gladheidsbestrijding.

Sinds wanneer zijn jullie gebruikers van FM-module?

‘In 2019 is het besluit genomen meer in te zetten op digitalisering. Het toenmalige systeem sloot niet helemaal aan op onze wensen wat betreft planning en de digitale werkbon. Daarom zijn wij in januari 2022 gestart met WerkExpert, aangevuld met WerkPlan voor de planning en de digitale werkbon WerkOrder. De implementatie hiervan ging vlot en binnen een week zaten alle 60 medewerkers op de app.

Om de trend van digitalisering door te zetten, zijn wij afgelopen zomer ook gestart met het digitaal verwerken van de inkoopfacturen. De keuze is gevallen op FM-module. Dit pakket heeft namelijk een perfecte aansluiting op WerkExpert.’

‘Ouderwets met papier en stempeltjes kost tijd’

-Max Kreunen (financieel controller)-

 

Afbeelding - De Covik - Werkexpert

Waarom hebben jullie gekozen voor FM-module?
‘De verwerking van inkoopfacturen ging, net als bij veel andere bedrijven, op papier. Iedere medewerker die zijn goedkeuring moest geven, deed dit door middel van een paraaf op de betreffende inkoopfactuur. Door het vele accorderen liep dit vaak spaak. Denk aan zoekgeraakte facturen of facturen die te lang bleven liggen. Hierdoor viel het proces stil en raakten we het overzicht kwijt.’

 
‘Eén van de belangrijkste dingen vind ik toch wel om te weten waar iets in het proces is, oftewel overzicht. Door FM-module zijn de binnenkomende facturen dezelfde dag bij de juiste persoon voor goedkeuring.’

Welke voordelen ervaren jullie door het gebruik van FM-module?
Tijd is de grootste winst die FM-module heeft gebracht binnen De Covik. Kreunen: ‘Voorheen kwam er iemand twee dagen in de week om de facturen te verwerken. Op de overige dagen bleven de facturen liggen. Dit zorgde ervoor dat leveranciers soms pas na vier weken werden betaald. De binnenkomende facturen zijn nu dezelfde dag bij de juiste persoon voor goedkeuring.

 

Door het handige notitieveld in FM-module plaatsen de medewerkers hun opmerkingen en geven aan op welk project de kosten moeten worden geboekt. Wij kunnen dan eenvoudig de boekingen correct uitvoeren. Ook wordt er veelzijdig gebruik gemaakt van de zoekfunctie. Het zoeken op een leverancier of trefwoord wordt ook als zeer positief ervaren. Dit alles bij elkaar resulteert in snellere betalingen’.

Wat vond je van de overgang naar de FM-module?
‘De Covik heeft het afgelopen jaar grote veranderingen op het gebied van digitalisering doorgevoerd. De gehele implementatie van WerkExpert en de FM-module is ons erg meegevallen. Ook zijn wij heel erg tevreden over het goede contact met de supportafdeling.’

WerkExpert is ontwikkeld door Rovecom. Wij maken al jaren branchespecifieke software voor de agrarische- en groen-, grond-, en infrasector om bedrijfsprocessen te stroomlijnen en efficiënter in te richten. Daarbij zetten we onze theoretische kennis om in praktische – branchegerichte - software. Aangevuld met onze ICT-diensten houden wij verschillende sectoren letterlijk in beweging.