Nieuwe opdrachten werden in een agenda genoteerd. Omvangrijke werkzaamheden werden in losse schriften geschreven. De uren werden vastgelegd op werkbonnen en vervolgens per klant verzameld in kaartenbakken, waarna ze handmatig werden gefactureerd. Zo gebeurde dat al jaren bij Loon- en Grondverzetbedrijf Huiskamp uit Winterswijk. Toch groeide bij eigenaar Sander Huiskamp de wens om het gehele werkproces meer te digitaliseren en toekomstbestendig te maken. Sharon Colstee, financieel administratief medewerker, vertelt over hun ervaring met Rovecom en het werken met WerkExpert.
“Hoewel het administratiepakket dat wij voorheen gebruikten de mogelijkheid had om digitaal te plannen en de uren met een app bij te houden, voldeed het niet aan onze wensen. Toen zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe leverancier. Wat wij belangrijk vonden in deze zoektocht, was een solide partij met kennis en ervaring, waarbij de software zich al heeft bewezen. Ook wilden wij niet van verschillende partijen afhankelijk zijn die bij eventuele problemen naar elkaar gaan wijzen. De software van Rovecom en de deskundigheid van de medewerkers sloten perfect aan op onze wensen, dus voor ons was de keuze snel gemaakt.”
“Toen onze planner na 40 dienstjaren aangaf het op termijn rustiger aan te willen doen en we niet veel later ook een nieuwe administrateur kregen, hebben we besloten ruim de tijd te nemen om deze nieuwe manier van werken te implementeren. Uiteindelijk hebben we een jaar voorbereidingstijd genomen, waarvan we 3 maanden met een aantal chauffeurs schaduw draaiden. Vervolgens hebben we het aantal app-gebruikers stapsgewijs uitgebreid om uiteindelijk bij de start van het boekjaar geheel over te stappen. “
“Wij zijn erg tevreden over WerkExpert. Het is zoveel overzichtelijker dan voorheen. Nu ziet iedereen op kantoor in een oogopslag wat de planning is. De verwerking van werkbonnen gaat efficiënter, waardoor de facturatie ook sneller gaat. Onze medewerkers hebben zich het werken met de software op kantoor en de app helemaal eigen gemaakt. Het werken met WerkExpert heeft ons meer overzicht gegeven. Alles loopt nu zoals we het voor ogen hadden.”
“De mensen van Rovecom denken met ons mee. Dat vinden wij fijn. Als we eens ergens tegen aan lopen, wordt het snel opgepakt en opgelost. Verder worden de programma’s van Rovecom steeds geoptimaliseerd door nieuwe functionaliteiten toe te voegen of bestaande functies te verbeteren. De ervaringen en ideeën van klanten worden hierin meegenomen.” Sander vult Sharon aan. “Je snapt: wij zijn zeer tevreden dat we de overstap naar Rovecom hebben gemaakt.”
Stap over naar eVDM®, uw online tool voor het digitaal invullen, ondertekenen en verzenden van uw mestbonnen. Met eVDM® wordt uw mestregistratie een fluitje van een cent. Goedgekeurd door de controlerende instanties.
Met cloud computing (of: werken in de cloud) beschik je overal ter wereld over je data en programmatuur in een zwaarbeveiligde omgeving. De cloud van Rovecom Zakelijk maakt van IT een zorgeloos proces binnen je bedrijf.
Met MiMIS uw mesttransporten allemaal in 1 overzichtelijk programma. Door de koppeling met AGR-GPS, laboratoria en RVO worden verwerkingsfouten beperkt. Gebruik MiMIS met eVDM® voor een snelle en papierloze afhandeling van uw mestadministratie.
Zijn uw bedrijfsprocessen helemaal op orde of kan het toch nog efficiënter worden ingericht? Maak dan kennis met de adviseurs van Rovecom Zakelijk. Uw sparringpartner en frisse blik die nodig is om verder te komen.
WerkExpert is ontwikkeld door Rovecom. Wij maken al jaren branchespecifieke software voor de agrarische- en groen-, grond-, en infrasector om bedrijfsprocessen te stroomlijnen en efficiënter in te richten. Daarbij zetten we onze theoretische kennis om in praktische – branchegerichte - software.